دانلود ترجمه مقاله کنترل حالت فازی در سیستم دریچه گاز الکترونیکی

دو شنبه 3 آبان 1395
ن : علیرضا

دانلود ترجمه مقاله کنترل حالت فازی در سیستم دریچه گاز الکترونیکی


دانلود-ترجمه-مقاله-کنترل-حالت-فازی-در-سیستم-دریچه-گاز-الکترونیکی

دانلود ترجمه مقاله کنترل حالت فازی در سیستم دریچه گاز الکترونیکی

فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 13
حجم فایل: 900

 

 

بخشی از متن:

دانلود ترجمه مقاله کنترل حالت فازی در سیستم دریچه گاز الکترونیکی ؛ مقاله ای برای رشته مهندسی مکانیک و مکانیک خودرو و کاربرد برق الکترونیک در آن است که در 13 صفحه برای دانلود شما ترجمه شده است.

 

 
 

چکیده :

ساسات الکترونیکی توسط قطع کن DC از طرف موتور با تنظیم جریان هوا در سیستم احتراق خودرو به وجود می آید . سیستم دریچه گاز الکترونیکی غیر خطی بوده و ویژگی های دینامیکی دارد و کنترل آن را توسط روش های سنتی براساس استراتژی PID را دشوار نموده و عملکرد رضایت بخشی دارد . روش کنترل فازی در این مقاله برای دریچه های گاز الکترونیکی پیشنهاد شده است . در ابتدا براساس مدل دینامیکی دریچه گاز الکترونیکی این کنترل فازی طراحی شده است . این حالت از کنترل از مدت کنترل معادل و مدت کنترل سوئیچینگ تشکیل شده است . سیستم منطق فازی به منظور تغییرات مدت کنترل تصویب شده بنابراین کنترل ضعیف است . در نهایت یک کامپیوتر شبیه سازی را انجام داده و نتایج شبیه سازی , روشی کنترل دارای عملکرد کنترل رضایت بخش پیشنهادی را بررسی می کند .

کلمات کلیدی : دریچه گاز الکترونیکی , حالت کنترل فازی , سیستم منطق فازی .

 مقدمه :

دریچه گاز الکترونیکی اساسا با موتور های DC می باشد که می تواند جریان هوا را در سیستم احتراق خودرو تنظیم کند . سیستم کنترل آن مواضعی مانند سوپاپ دریچه گاز با توجه به زاویه باز مرجع دارد که توسط واحد کنترل موتور ارائه شده است . در سال های اخیر دریچه گاز الکترونیکی به طور فزاینده ای در اتومبیل ها و مدرن به منظور بهبود قابلیت رانندگی خودرو و کاهش مصرف سوخت و تولید گاز های گلخانه مورد استفاده قرار گرفته است . وجود مشخصه غیر خطی خود و عدم اطمینان از دریچه گاز الکترونیکی همیشه همراه خودرو است . با توجه به مشخصه غیر خطی بودن و پارامتر عدم قطعیت در دریچه گاز الکترونیکی , به دست آوردن عملکرد کنترلی رضایت بخش و با استفاده از روش کنترلی سنتی PID دشوار می باشد . لذا روش کنترلی حالت فازی مؤثر بوده و برای مقابله , با مشخصه غیر خطی قوی و عدم اطمینان در پارامتر ها ارائه می شود . برای این استفاده , حالت دو فازی به طور گسترده ای در کاربرد های عملی مورد استفاده قرار گرفته است . همچنین برخی از آثار آن برای کنترل دریچه گاز الکترونیکی معرفی شده است . و همچنین ساختار کنترل دریچه گاز الکترونیکی ارائه شده و مورد بحث است که شامل سرعت متوسط کنترل و کنترل خطی دیجیتالی در موقعیت بیرونی است . مشخصه هیستیریک خطی از دریچه گاز الکترونیکی توصیف شده و روش کنترل پیشنهاد شده برای کنترل دریچه گاز الکترونیکی ناظران بر طراحی براساس مدل شناخته شده با سیستم کنترل دریچه گاز این مدل را ارائه نمودند . سیستم عصبی برای کنترل الکترونیکی مبتنی بر شبکه جریان بنزین ارائه شده است که در آن یک شبکه عصبی برآورد عدم قطعیت در وابستگی به سیستم را نشان می دهد . کنترل دریچه گاز الکترونیکی براساس مفاهیم این حالت ارائه شده است . و الگوریتم آن به عنوان قانون کنترل انتخاب شده است . در این مقاله یک روش کنترل فازی از دریچه گاز الکترونیکی طراحی شده است . در ابتدا یک مدل ریاضی از دریچه گاز الکترونیکی ارائه می شو
د . براساس مدل دینامیکی از دریچه گاز الکترونیکی این طراحی کنترل انجام می شود . به منظور کاهش مشکلات در این حالت , سیستم منطق فازی بهره برداری براساس مدت زمان را توسط کنترل سوئیچینگ انجام می دهد . پیشنهاد حالت فازی برای دریچه گاز الکترونیکی می تواند همراه سوپاپ دریچه گاز با کنترل عملکرد رضایت بخشی همراه باشد . در نهایت یک شبیه سازی کامپیوتری انجام می شود و نتایج شبیه سازی در اثر بخشی پیشنهاد روشی کنترل بررسی می شود .

 

دانلود فایل


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: آموزشی ، پروژه ها و مقالات دانشگاهی، مهندسی مکانیک و مهندسی مکانیک خودرو، ،
:: برچسب‌ها: دریچه گاز الکترونیکی, حالت کنترل فازی, سیستم منطق فازی, مقاله مهندسی مکانیک, دانلود مقاله مکانیک, مقاله مکانیک خودرو, مقاله رشته مهندسی برق, مقاله مهندسی الکترونیک, کنترل حالت فازی, ساسات الکترونیکی,